23 Haziran 2014 Pazartesi

İrmik Helvacığımız...

 
Merhaba sevgili kuzucuklarım, bu akşam sizlerle bu cici mi cici irmik helvamı ve tabi ki tarifini paylaşacağım. Nereden çıktı gece gece bu helva derseniz; kalbimin sırça köşküne oturttuğum bir "şey'in" "hiç" oluşu şerefine yaptım. Ben afiyetle yedim ve herkese de dağıttım. Umarım siz de afiyetle yersiniz. Bir de ben herkesi çok sevmeye devam etmekle birlikte kimseye fazla değer vermemeyi öğrendim. Sevgiler... Öpücükler...
 
Tarifimize geçelim...
 
 

Malzemeler

1,5 su bardağı irmik
100 gr tereyağı
1 su bardağı su
1 su bardağı süt
1 avuç dolmalık fıstık
1 vanilya
1 su bardağı şeker + 2 çorba kaşığı şeker(sonra ilave)

Hazırlanışı

Yağı, irmiği ve fıstıkları bir tencereye koyalım ve yaklaşık 45-50 dk kısık ateşte kavuralım. Süt, su, vanilya ve 1 su bardağı şekeri minik bir tencerede kaynatalım. İrmiğin ve fıstıkların rengi koyulaştığında(yani kavrulduğunda) sıvı karışımı irmiğe yavaşça dökelim. Yine kaynayıncaya kadar bekleyip altını kapatalım. Ocağın üstünde (suyunu çekene) kadar dinlensin...

Sunum için ben kalpli kalıp ve Antep fıstığı kullandım. Üzerine de Eminönü'nden aldığım renkli şekerlerden döktüm. Gerçekten çok lezzetli oldu. İçinde biraz gözyaşı, biraz hayal kırıklığı vardı fakat buna rağmen çok iyi oldu. :) Siz "aşk" ile yaparsınız inşallah... Hepinize kocaman kocaman sevgilerimi gönderiyorum.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder