22 Haziran 2014 Pazar

Süt Reçelciğimiz... Aşk ile...



Merhabalaarr... Sevgileer... Öpücükleer... Gülücükleer...

Sevgili dostlarım, hepinize mussmutluu bir pazar diliyorum. Bugün sizlerle yepyeni mükemmel bir tarif paylaşacağım. Bu yüzden bomba gibi olmalısınız. Hem kolay hem de çok lezzetli bir tarif geliyor... Kahvaltılarınızın vazgeçilmezi olacağını umuyorum.

"SÜT REÇELİ..."

Bunu paylaşmak için geç kaldığımı farkındayım. Biraz daha erken paylaşabilseydim Ramazandan önceki bu son pazar gününde kahvaltınıza eşlik edebilirdi. Bu yüzden hepinizden çok çok özür diliyorum. Eğer Ramazanda -sahurda- kahvaltı yapmayı tercih ederseniz sevgili eşlerinize aşk ile süt reçeli sunumunuzu yapabilirsiniz. Bu tatlı reçelciğin aşkınıza tat katacağından eminim. Ben her zamanki gibi lafı fazla uzattım sanırım. :) Tarife geçelim...

SÜT REÇELİ

Malzemeler

1 lt. süt
1 su bardağı şeker
1 çay kaşığı kabartma tozu
(Ben koku vermesi için bir tutamcık da vanilya koydum)

-İki tutam sevgi- (enn önemlisi)

Hazırlanışı

Sütü ve şekeri teflon(derin) bir tencereye koyup, kaynayana kadar karıştıralım. Kaynamaya başlayınca 1 çay kaşığı kabartma tozunu da ekleyelim. Kabartma tozunu ekleyince çalkalanmış kola gibi köpürüyor süt, bu yüzden tencerenin derin olması çok önemli. Aksi takdirde ocağı ciflemek zorunda kalabilirsiniz. :) Eminim ki bundan hepimiz nefret ederiz. :) Bundan sonrası orta ateşte karıştırmayla geçiyor canlarım. Rengi koyulaşıp boza kıvamına gelinceye dek karıştıralım. Daha sonra bir cam kavanoza koyup soğumaya bırakalım. 1 gün buzdolabında bekletilmesini öneririm. Çıkardığınızda rengi ve kıvamı dolaba koyduğunuz ki halinden çok daha koyu ve katı olacaktır. Afiyet olsun, bol bol tatlı olsun, huzur olsun, mutluluk olsun. Kocaman kocaman sevgilerimle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder